zaterdag 1 september 2012

3 hard pieces

De voorbije 7 dagen stonden in het teken h van wedstrijden lopen, zodat ik toch een beetje zicht kreeg op mijn vormpeil.
Wedstrijd 1 Calipagerun te Wetteren: Zondag 26/08/2012 stond ik aan de start van de Calipagerun,  een wedstrijd over 10km. Ik liep er voor mijn doen een goede wedstrijd, met misschien zelfs een pb. Ik zeg misschien omdat ik op de gps een afstand gemeten heb van 9,87km. Het probleem met gpsmeetingen is, dat het erg onnauwkeurig meet als er veel gedraaid wordt en hoge gebouwen de ontvangst hinderen. Maar goed,een 6de plaats in 33'03.
Wedstrijd 2 en 2bis: MACW meeting:  De dinsdag was ik te vinden te Nieuwpoort. Er was daar een wedstrijd over een mijl en die wou ik echt lopen, om toch een beetje afstand te lopen besloot ik ook de 3000m te lopen. Aan de mijl deden er 2 snelle heren mee, mijn clubgenoot Ward Mercier en een Waal D' Harving Yves. De eerste 600m kon ik aanklampen maar dan stortte ik volledig in de km in 2'55 en aan de finish 4'53'41. Ward won in 4'18.32 om maar eens te zeggen hoe groot het verschil is. Bovendien was ik zo in het rood gegaan dat ik nu nog steeds last heb van een geïnfecteerde luchtpijp.
 De 3000 die ik nadien liep was een beheerste interval. In het rood gaan kon gewoon niet meer ... 9'39.59 voor mij terwijl er gewonnen werd door Pieter Vanroose  in 9'08.
Wedstrijd 3:  Halve Marathon in Evergem: Vandaag, de 1ste september liep ik in Evergem, de bedoeling was er een paar dingen uit te proberen (marathonschoenen, nieuwe sportdrank en kledij) en liefst snel te lopen.
Er werd stevig gestart door 3-voudig winnaar Steven Dobbelaere, daarna vormde er een groepje met Van Lierde Philip, De Caluwe Cederic, Eddy Bossier en ik. Na een goede 6km brak ons groepje in 2, voor mij en Eddy ging het te snel. Vier kilometer verder viel ik aan, omdat het wat beter ging met mij en ik het gevoel had dat ik sterk genoeg was om het tempo net iets hoger te houden.
 Ik liep tot aan kilometer 19 alleen toen ik snel (heel snel!) bijgehaald werd door Van Heirseele Steven. Hij nam 15meter op mij maar op 400meter voor het einde viel hij helemaal stil. En toen flitste "you will not win, cause I will not lose"  uit deze clip door mijn hoofd -waar youtube al niet goed voor is,he-. Ik perste er alles uit en kon er nog voorbij komen en  zo werd ik nog 4des in 1h13'15. De winnaar Van Lierde Philip was net geen 3 minuten sneller met  1h10'23.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten