vrijdag 14 september 2012

Trainingstage : Trémilly

Trémilly is een heel klein dorpje in de Franse Ardennen, ondanks het feit dat de streek vooral gekend is voor de Champagne, dacht ik er toch een goede trainingstage te kunnen doorbrengen. Een rustige omgeving, een klimaat dat goed vergelijkbaar is met onze streken ( iets warmer) en vééél heuvels, wat kun je meer wensen? Het landhuis die we huurden was ideaal, niet te luxueus, maar ook niet te spartaans, gewoon goed dus.
Wel om eerlijk te zijn, ... er waren ook wat minpunten (geen trainingspartners bv.).

De Training  
Behalve de eerste dag (ik misrekende me volledig in verband met het aankomstuur) waarop ik geen meter liep waren de eerste zeven dagen goed, van de dinsdag tot de zondag liep ik in totaal 160kilometer zonder me echt te forceren, ok de 38kilometer (2h56) die ik de zondag liep ( St. Dizier - Trémilly) waren hard, de baan was drukbereden, looponvriendelijk en het was erg warm ... maar ik was nog een mens ...
De 2de week begon ok, de maandag deed ik zelfs een alternatieve training met de fiets, de dinsdag liep ik een halve marathon (opwarming plus 20km licht tempo) in Belgisch weer (regen, wind)  in een tijd van 1h24. Maar dan was het op, 2 dagen van 8km waren mijn deel.
De omslag van zonnig weer naar regen,wind, de vermoeidheid en het alleen zijn zoog alle energie uit me. Niet panikeren en vele spelletjes tafeltennis later, was het alweer veel beter met me, zodat ik vandaag terug mijn training kan hervatten. En ik nog steeds goede hoop heb om een goede marathon te lopen in mijn thuisstad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten